Van promotiezeil naar one-of-a-kind Instock tasje
Toen we hoorden dat we open zouden gaan in Utrecht, wilden we dat natuurlijk groots aankondigen. Het monumentale pand aan de Vleutenseweg beschikt over een statig hek, dat perfect diende om behangen te worden met een groot promotiezeil. Toch werd het plan al in snel in twijfel getrokken. Moeten we wel zo’n plastic ding ophangen? Zo’n item dat je na een paar maanden gewoon weer weggooit? Zonde, dachten wij. We doen juist zo ons best om verspilling te voorkomen! En daarom ontwierpen wij een Instock tasje dat we konden maken van het promotiezeil.
Een zeil dat voor 60% is gemaakt van gerecyclede petflessen
Dat zette mij aan het denken. Via JustDigIt kwam ik terecht bij BlowUp Media. Een bedrijf dat zich normaal gesproken gespecialiseerd in enorme reclameborden, maar ons een paar weken geleden liet kennismaken met ECHO. Echo is 100% PVC vrij en bestaat voor 60% uit gerecyclede PET flessen. Een verantwoord alternatief voor kunststof promotiezeil dus!
Het promotiezeil by night aan het hek van Instock Utrecht
Instock tasjes
En toch bleef het idee van het deponeren van zo’n ding in de container aan ons vreten. Wat nou, als we hier iets leuks van konden maken! Instock tasjes bijvoorbeeld! Karina, Fashion Design studente aan de HKU, werd bij dit creatieve project betrokken en zo konden we aan de slag. Het zeil werd ontworpen, de tassen werden uitgedacht en een bank werd van de sloop gerescued om te dienen multi-inzetbare hengsels.
Ontwerp voor één van de tassen
Karina aan het werk op haar naaimachine tijdens de opening van Instock Utrecht
Een donatie in ruil voor een tasje
Tussen het feestgedruis op de opening heeft Karina haar naaimachine flink op de staart getrapt. En het eindresultaat mag er zijn! Deze one-of-a-kind tasjes zijn te dragen als handtas en als rugzak en waren te bemachtigen door een donatie te doen aan ons lespakket. Dit lespakket gaan wij vanuit Instock in het voorjaar ontwikkelen met als doel om basisschoolkinderen te leren over de weg die voedsel aflegt en hoe ze het verspilling kunnen voorkomen door creatief te koken. De 12 hoogste donaties zijn dan ook beloond met dit unieke tasje.
Hebben!